Dla kogo

Piszemy o tym, co robić, by zachęcić malucha do samodzielnego sięgania po książki i jak zachęcać go do dalszego rozwijania swoich umiejętności. Sporo uwagi poświęcamy również tematom różnych problemów u dzieci – dysleksji, dysgrafii czy nadpobudliwości. Omawiamy dobre praktyki oraz porady, które sprawią, że czytanie stanie się dla Twojej pociechy świetną zabawą.

Nauka czytania poprzez zabawę – 5 sprawdzonych pomysłów

Psychologowie Natalia i Krzysztof Minge apelują, by naukę czytania traktować jako „dar dla dziecka od rodzica”. Chodzi o to, by przy takiej edukacji nie było stresu, niepotrzebnej kontroli i negatywnych uczuć. Dobrym pomysłem jest więc nauka czytania poprzez zabawę, czyli wszelkie aktywności, które w przyjemny sposób przybliżą dziecku litery i sylaby oraz zaszczepią miłość do […]

Jak postępować w niebezpiecznych sytuacjach? Nauka odpowiednich zachowań u dzieci

Dbamy o rozwój dzieci na wielu płaszczyznach, ale czy uczymy je, jak postępować w niebezpiecznych sytuacjach? To ważne zadanie dla rodziców i pedagogów, dlatego wydawnictwo HarperCollins wydało książkę zwracającą uwagę na to, jak ważna jest znajomość zasad postępowania oraz nauka bezpiecznych zachowań u dzieci. W artykule przedstawiamy pomysły inspirujące do rozmowy na ten temat. Czy […]

Jak rozwijać zainteresowania dziecka? 10 przydatnych wskazówek

Naukowcy podkreślają, że warto wspierać nie tylko edukację, ale przede wszystkim prawdziwe zainteresowania dziecka. To one w dużym stopniu wpływają na zdrowie psychiczne, poczucie szczęścia i spełnienia. Jak odkryć i rozwijać zainteresowania dziecka? Pomogą Ci w tym m.in. nowości z serii „Czytam sobie” HarperCollins. Sprawdź nasze wskazówki i pomysły. Dostrzegać prawdziwe zainteresowania dziecka Autorzy książki […]

Samoregulacja emocji u dzieci – jak uczyć tej umiejętności?

Dlaczego samoregulacja emocji u dzieci jest tak ważna? Świat uczuć w przeciwieństwie do świata opinii jest zaniedbywany. Psychologowie twierdzą, że mamy 50 000 myśli na dzień i w każdej chwili potrafimy powiedzieć, o czym myślimy. Gorzej z emocjami. Pomimo że cały czas je odczuwamy, nazywanie uczuć przychodzi z trudnością nawet osobom dorosłym. Tymczasem umiejętność nazywania […]