Dla nauczycieli

W tej kategorii zamieszczamy materiały przeznaczone dla nauczycieli oraz grona pedagogicznego. Omawiamy, jak skutecznie uczyć dzieci czytać w szkole, jakie materiały dydaktyczne w tym celu wykorzystywać oraz co robić, by lekcje były dla uczniów ciekawe i atrakcyjne. Piszemy zarówno o metodach, jak i konkretnych pozycjach książkowych do nauki czytania. Podpowiadamy, w jaki sposób dobierać lektury adekwatne do wieku, zainteresowań oraz umiejętności małych uczniów.

„Odnaleźć swoją Formułę Wyjątkowości” – o odkrywaniu własnej tożsamości i akceptacji siebie

Eksperci podkreślają, że akceptacja siebie pomaga w dzieciństwie, ale ma też wpływ na to, jak będziemy radzić sobie w dorosłym życiu. Z myślą o tym w serii „Czytam, bo lubię” HarperCollins pojawiła się książka „Formuła Elli”, która opisuje drogę tytułowej bohaterki do odkrycia własnej tożsamości i samoakceptacji. Przedstawiamy tę lekturę i pokazujemy, jak rodzice oraz […]

Nauka czytania poprzez zabawę – 5 sprawdzonych pomysłów

Psychologowie Natalia i Krzysztof Minge apelują, by naukę czytania traktować jako „dar dla dziecka od rodzica”. Chodzi o to, by przy takiej edukacji nie było stresu, niepotrzebnej kontroli i negatywnych uczuć. Dobrym pomysłem jest więc nauka czytania poprzez zabawę, czyli wszelkie aktywności, które w przyjemny sposób przybliżą dziecku litery i sylaby oraz zaszczepią miłość do […]

Jak postępować w niebezpiecznych sytuacjach? Nauka odpowiednich zachowań u dzieci

Dbamy o rozwój dzieci na wielu płaszczyznach, ale czy uczymy je, jak postępować w niebezpiecznych sytuacjach? To ważne zadanie dla rodziców i pedagogów, dlatego wydawnictwo HarperCollins wydało książkę zwracającą uwagę na to, jak ważna jest znajomość zasad postępowania oraz nauka bezpiecznych zachowań u dzieci. W artykule przedstawiamy pomysły inspirujące do rozmowy na ten temat. Czy […]

Samoregulacja emocji u dzieci – jak uczyć tej umiejętności?

Dlaczego samoregulacja emocji u dzieci jest tak ważna? Świat uczuć w przeciwieństwie do świata opinii jest zaniedbywany. Psychologowie twierdzą, że mamy 50 000 myśli na dzień i w każdej chwili potrafimy powiedzieć, o czym myślimy. Gorzej z emocjami. Pomimo że cały czas je odczuwamy, nazywanie uczuć przychodzi z trudnością nawet osobom dorosłym. Tymczasem umiejętność nazywania […]

Nauka przez zabawę – 5 pomysłów na wspieranie rozwoju dziecka

„Więcej zabawy mniej stresu” – to postulat współczesnych psychologów, którzy coraz częściej obserwują przeciążenie dzieci zajęciami dodatkowymi. A gdyby tak znaleźć złoty środek? Rozwiązaniem jest nauka przez zabawę. Podpowiadamy, jak ją zorganizować w domu i w szkole. Jednak wcześniej kilka słów o tym, dlaczego zabawa, jest tak ważna w życiu dziecka. Już sama zabawa jest […]