Dla nauczycieli

Nie wszystkie dzieci to zapaleni czytelnicy. Zresztą i dzisiejsze mole książkowe nie od razu zapałały miłością do czytania. Jednak znaczący wpływ na to, jaki stosunek do książek dziecko będzie miało w przyszłości, mają pedagodzy, którzy je kształcą. Jak więc nauczyciele mogą promować czytelnictwo w szkole? Co zrobić, by uatrakcyjnić omawianie lektur? Jak zachęcić dzieci do częstszych wizyt w bibliotekach? I jak nauczyć je krytycznego myślenia i umiejętności wybierania właściwych lektur? Właśnie o tym piszemy w artykułach należących do tej kategorii. Sprawdź też naszą najnowszą akcję.

Szczęście a pewność siebie u dziecka. Czy to się ze sobą łączy?

W budowaniu pewności siebie u dziecka dużą rolę odgrywa postawa rodziców i nauczycieli oraz konkretne przykłady, które można znaleźć w odpowiednio dobranych lekturach. Zastanawiasz się, jak uszczęśliwić dziecko? Pomóż mu odkrywać jego wartość. Nie chodzi jednak o doświadczanie wyłącznie pozytywnych emocji, równie ważne jest to, aby nauczyć dziecko akceptować te trudne. Jak wykształcić w dziecku […]

Co zrobić, gdy dziecko nie chce chodzić do szkoły?

Są dzieci, które chętnie wracają do szkoły po wakacjach, inne potrzebują trochę więcej czasu, żeby się oswoić. Co zrobić, gdy dziecko nie lubi szkoły? Przede wszystkim zachowaj spokój, poszukaj przyczyny i spróbuj znaleźć rozwiązanie. Pomogą Ci w tym książki z serii „Czytam sobie” dotyczące tematyki szkolnej i współpracy w grupie. Dlaczego dziecko nie chce chodzić […]

Jak rozmawiać z dzieckiem o różnych kulturach i pochodzeniu?

Co zrobić, żeby wielokulturowość była dla dziecka czymś naturalnym? Rozwiązanie jest prostsze, niż mogłoby się wydawać: dawać przykład, rozmawiać, tworzyć projekty, uczyć szacunku do innych kultur. Pomysły na te aktywności podsunie Ci lektura wybranych książeczek z serii „Czytam sobie”. Sprawdź polecane przez nas tytuły! Wyjaśnij dziecku, co to jest wielokulturowość Dzieci są z natury otwarte, […]

Zaproś uczniów na naprawdę ciekawą lekcję historii

Jak rozmawiać z dziećmi i młodzieżą o historii? Jak przybliżać postacie historyczne? Jak nie zniechęcić do polskiej historii międzywojennej? Jak sprawić, by po lekcji zostały w młodych głowach daty i fakty związane z odzyskaniem niepodległości? Jak nie nudzić i nie zanudzić opowiadając o Naczelniku Piłsudskim?