Promowanie czytelnictwa

Jako dorośli – nauczyciele, rodzice, bibliotekarze – mamy, wobec uczących się czytać dzieci, wielki obowiązek. Nie tylko uczymy, jak rozpoznawać litery i składać je w sylaby, a potem zdania. Mamy też za zadanie pokazać dzieciom, że czytanie to frajda. Książki są nieskończonym źródłem zabawy i wiedzy. Jeśli chcemy wychować i wykształcić małe mole książkowe, musimy dbać o to, by lektura dobrze im się kojarzyła. Umiejętność czytania to pewność siebie, samodzielność, rozwijanie kompetencji komunikacji. Właśnie dlatego przygotowaliśmy artykuły, w których podpowiadamy, jak promować czytelnictwo mogą, na swój sposób, zarówno rodzice, jak i nauczyciele czy bibliotekarze. Informujemy też o akcjach czytelniczych, do których warto zachęcać dzieci.

Zaproś uczniów na naprawdę ciekawą lekcję historii

Jak rozmawiać z dziećmi i młodzieżą o historii? Jak przybliżać postacie historyczne? Jak nie zniechęcić do polskiej historii międzywojennej? Jak sprawić, by po lekcji zostały w młodych głowach daty i fakty związane z odzyskaniem niepodległości? Jak nie nudzić i nie zanudzić opowiadając o Naczelniku Piłsudskim?

CZAS NA SPRAWOZDANIE! Akcja „Czytam sobie. Pierwsza klasa!”

Dziękujemy za aktywny udział w akcji Czytam sobie. Pierwsza klasa! realizowanej przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i wydawnictwo HarperCollins Polska we współpracy z programem Szkoła Ucząca Się (komponent Nauczyciel/ka I klasa). Mamy nadzieję, że macie już w klasie dzieci, które kochają książki. TERAZ! Zachęcamy Was do wypełnienia krótkiego sprawozdania z Waszych działań czytelniczych. Czekamy na Wasze relacje […]